محصولات

سدیم هگزا متا فسفات

مجموعه: صنعتی

سدیم هگزا متا فسفات با فرمول شیمیایی Na6P6O18  شناخته‌شده است؛ شکل ظاهری این ترکیب به‌صورت بلورها سفید با چگالی 2.484gr/cm3  است. این ترکیب بی‌بو بوده و در آب حل‌شده ولی در حلال‌های آلی قابل حل نیست.

در کل این ترکیب جاذب رطوبت هوا بوده و آن را با نام‌های دیگر کالبون، گلسی سدیم، متا فسفریک اسید ، نمک هگزا سدیم و سدیم پلی فسفات نیز می‌شناسند.

به طور کلی این ترکیب در صنایع مختلف، کاربرد وسیعی دارد؛ برای مثال از این ماده در صنعت تصفیه‌ی آب، کاغذسازی، رنگرزی، نساجی، صنعت پتروشیمی، صنعت دباغی، متالوژی و ساخت‌وساز تا کاربرد در صنایع غذایی به عنوان افزودنی‌های غذایی مثل شربت‌ها، پودر پنیر، فیله‌ی ماهی، سس سالاد، آبجو، ژله و بستنی. به عنوان عامل پراکنده‌کننده و هموژنایزر برای کاهش سختی آب به کار می‌رود. کاتیون‌های دو یا سه ظرفیتی مثل سدیم هگزا متا فسفات در محلول‌های آبی به منظور تسهیل انعقاد ذرات نامحلول سوسپانسیون به‌خصوص ذرات کلوئیدی مثل رس که بار منفی دارند به همین دلیل از این ماده برای تصفیه‌ی آب استفاده می‌شود. در تعریف عامل پراکنده‌کننده باید به این نکته توجه داشت که این ماده مانع از تجمع ذرات معلق در مقیاس‌های بزرگ می‌شود. تا فرایند ته‌نشینی آن‌ها را تسهیل بخشد.

 

مشخصات کالا:

 

فسفات کل: 68 درصد

فسفات غیرفعال: حداکثر 7/5 درصد

اسیدیته: مابین 5/8 تا 7/3 (پی‌اچ)

آهن: کمتر از / درصد

انحلال ناپذیری در آب: حداکثر / درصد

درباره این محصول هر آنچه که مبهم است از ما بپرسید

Search