محصولات

هیدروکسید پتاسیم

مجموعه: صنعتی

یونید بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پتاسیم کربنات پتاسیم و هیدروکسید پتاسیم در جهان است. هیدروکسید پتاسیم یا پتاس از قویترین بازها است که کاربردهای زیادی در صنعت دارد و مهمترین کاربرد آن خنثی سازی است. جرم مولی این ترکیب 56.1056 است و چگالی آن2.044 gr/cm3، دمای ذوب و جوش این ترکیب به ترتیب برابر 360 درجه ی سانتیگراد و 1327 درجه ی سانتی گراد است. این ترکیب در دمای 25 درجه ی سانتی گراد دارای انحلال پذیری 121 gr/100ml در آب است. در کل این ترکیب در الکل و گلیسرول محلول و دراتر و آمونیاک نامحلول است. این ترکیب قابلیت اشتعال ندارد.

به دلیل بالا بودن میل ترکیبی هیدروکسید پتاسیم با آب، در آزمایشگاه‌ها از آن به عنوان ماده خشک‌کننده نیز استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین کاربردهای دیگر آن، در تهیه کودهای شیمیایی و به عنوان الکترولیت در باتری‌ها می‌باشد. مانند هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم کاربردهای متعددی دارد که تقریبا بیشترشان از خاصیت قلیایی آن و تواناییش در تجزیه بسیاری از مواد بهره می‌گیرند.

از پتاس برای ساخت صابون نیز استفاده می‌شود و هم‌چنین در شیمی آلی کاربرد دارد. می توان از آن برای ساخت کودهای شیمیایی و دیگر ترکیبات حاوی پتاسیم استفاده کرد.

در کل عمده ی مصرف این ترکیب در کشاورزی است که پتاسيم يكي از عناصر غذايي اوليه موجودات زنده جانوري و گياهي است، كودهاي پتاسيم بعد از نيتروژن و فسفر، سومين كود از نظر مصرف هستند، كودها 95% از مصرف پتاسيم را به خود اختصاص داده اند و كمتر از 10 درصد آن به مصرف تهيه مواد شيميايي مي رسد.

 

این ترکیب در بسته ها و یا کیسه های 25 kg  عرضه میشوند.

 

مشخصات کالا:

خلوص: 90 درصد

کربنات پتاسیم: کمتر از 0/2 درصد

کلورور پتاسیم:‌کمتر از 0/005 درصد

مشخصات ظاهری: پرک سفید

درباره این محصول هر آنچه که مبهم است از ما بپرسید

Search